>

Lilla Åskan ha flyttat hit...

2011-09-06_07_53 (MMS)

I söndags var jag på hönsbytardag i Snuddebo utanför Vaggeryd. Jag hade med mina fyra kvarvarande dvärgkochin tuppar till försäljning. Tyvärr blev ingen av dem såld så på kvällen tog vi helt sonika & nackade dem. Det gick rätt till men det svider i hjärtat att nacka friska, fina djur som till råga på allt är snälla & trevliga. Jaja, detta visste jag ju om då vi skaffade höns... Men åter till hönsbytardagen. Det var massor med folk där som ville sälja sina hönsen framför allt TUPPAR. Det var nästan bara tuppar! Fördelen med att åka på sådana här tillställningar är att man lär känna nytt folk & får se så många olika raser. Jag fick i alla fall med mig en liten höna hem av rasen dvärgkochin. Hon är 7 månader & aldeles åskgrå i färgen precis som himlen blir då ett rejält åskväder hänger i luften. Hon är nu installerad med de andra hönsen & hon håller sig för sig själv men delar ut rejäla tjyvnyp till mina yngra hönor då de kommer för nära. Jag hoppas i alla fall på flera ägg nu! Ha en fin kväll!! Kramkram/ Ida

Postad i: Scrapping Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: ulla

Jasså, lilla åskan har kommit till gården.

Jag såg de fina hönorna som fanns i din billucka i söndags, så himla fräna!

ha en bra kväll....

Ulla

2011-09-06 @ 21:17:48
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: