>

Lillekillen har blivit stor...snyft!

Japp ikväll gäller det! Då är det grillavslutning på förskolan & inte bara det...

Sonen har gått på samma förskola sedan han var 14 månader...ja det var en tidig start men jag hade förlorat mitt jobba annars- hur dumt det nu än låter.
Det är en privat förskola i kristen regi & de har varit suveräna där.

Hur som haver så slutar han nu om några veckor.
Han fyller 6 år & ska in i förskolleklass till hösten.
I hans grupp är de 7 stycken 6-åringar som slutar- 6 pojkar & 1 flicka...men tro inte att hon känner sig ensam! Hon gillar att leka med killarna för på denna förskola jobbar man könsneutral- alla leker med alla & alla leksaker.
Så därför blev kortet såhär!


Jag har gjort ett kort i, för mig ovanligt, format; 21,5 cm x 11,5 cm.
Det blev ett kollage av olika stämplar.
Trodde först inte att jag skulle ha tillräckligt med "pojkar" men jag hade till och med fler än jag behövde så jag kunde välja & vraka.
Jag har blandat Magnolia & hÄnglar/stÄnglar- stämplar samt en Magnolia "mur" som knappt syns...

Jag har stämplat på 200 grams akvarell papper & motivet är färglagt med Distress Ink Refil. Jag har även stämplat med Pieces fläckstämpel på gräs & himmel.

Kunde inte låta bli så jag raspade även alla kanter & chalkade dem med brunt.
En sak som inte syns här(som vanligt då det glittrar...) är att jag har borstat på med perfect pearl pulver. Det lyfte motivet så det inte känns platt...
För övrigt har jag bara satt en liten halv pärla i varje hörn- motivet får vara själva dekorationen.


Ett blommigt design papper som jag ÄNTLIGEN fick användning för, raspat & chalkat samt stämplat med Pieces fläckstämpel.
Insidan har fått enkel deko med ett par blommor med sjöstjärna & fjäril samt pärlor.
En lite skylt som talar om att det är gruppen från 2011 som slutar.

Tillsammans med detta kort hör ett fruktträd som de kan plantera på sin gård.
Då kan barnen som går kvar få glädje av det många år framöver.
För två år sedan då dottern slutade köpte vi två blåbärsbuskar- de ger fint med bär!

Ja ha nu en fin dag!
Kram Ida

Postad i: Scrapping Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: Lilla Pyssel Inger

WOW VILKET FANTASTISKT SNYGG KORT DU HAR SKAPAT:) Å jag lovar dig det kommer bli så himla uppskattat och bara tanken från din sida är så himla fin:)



TUSEN TUSEN TACK snälla gulliga du för ditt grattis till mig:) Blev jätteglad och det uppskattas jättemycket:)



Å du har helt rätt man blir inte äldre än vad man gör sig:)



Jag hade en helt underbar födelsedag som jag är jättenöjd med:)



Önskar dig en toppen dag och massor med kramar från Lilla Inger vännen:)







2011-05-26 @ 07:54:41
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jösses vilket sött och välskapat kort du gjort! Jag blir riktigt sugen att sätta igång och färglägga stämplar, trots att jag inte riktigt får till det bra hur jag än försöker. :)



Inte ska du "gräma" dig för att sonen var så liten vid förskolestart...samhället är ju så uppbyggt att pappor och mammor måste arbeta och det ger ju barnen på sikt en god uppväxt tänker jag, på alla sätt och vis. För övrigt var vår son precis 12 månader vid start (heldagar 06.30-17.00) och det gick jättebra! Han är 2 år nu och mår gott på dagis även om vi märker att han är trött när vi hämtar.



Kram från Kristina

2011-05-26 @ 08:03:51
URL: http://scrapsalig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: