>

Mitt första kort på en hel evighet!!!

Så fick jag äntligen lite glädje tillbaka för kort makeriet!
Känns härligt!
Hittade två bloggchallenge
 
SKETCHY COLORS
som har en skiss denna vecka


&
Just Magnolia & hÄnglar stÄnglar challengeblog
Tema: My Favourite Things


Motivet är från Magnolias julkollection men den passar även vid andra tillfällen tycker jag.
Det är som vanligt färglagt med Distress Ink Refil, sedan har jag lagt på lite stickles glitter här & var.


Har använt mig av Maja Designs "Fika" serie- love it!
Spellbinders kom till användning även denna gång (ett köp jag inte har ångrat...)
Alla kanter är chalkade med Distress Ink.


Blommorna kommer från retropunchen, de är chalkade & glittrade. Satte ditt några pearls & en metal fjäril & en pärla fick också vara med. Sedan valde jag en ny grej; jag satte pärlor på en metalltråd & böjde in i kortet- gav lite höjd.
Jag har stämplat en tag med texten: "Ett kort bara för att..."


Innuti kortet har jag låtit framsidan gå igen lite granna. Där kan man skriva en liten hälsning.

Hoppas att mitt kort tilltalar juryn.
Ha det riktigt bra idag!
Kram

Postad i: Scrapping Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: Linda - Pysselbus

Åhh, Ida! Vad fint det blev! Kul att se att du fått lite kortinspiration igen... Ha en härlig lördag, vännen!



Kramis

Linda

2011-01-15 @ 15:06:38
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Lilla pyssel Inger

Underbart underbart kort du har gjort med en massa fina detaljer jättefint:) Kramar från lilla Inger

2011-01-17 @ 07:26:26
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Linda/Pieces by Pieces

Men oooooh, hur fint var inte detta!! Supergulligt motiv och så fint dekorerat!



Ja, jag tror och hoppas att vi träffas på Vätterscrappen:)



Kram Linda

2011-01-17 @ 09:21:27
URL: http://piecesbypieces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: