>

Fabrikens tisdagstema...Djur i inredningen!

Denna vecka ska man visa upp sina "djuriska" inredningar...hehehe!
Jag har dock ingen djurisk inrednig i den bemärkelsen.
Däremot har jag DJUR i mitt hem.

Katter, hästar & kanin.

Det är bara katterna som får vara inomhus.
Hästarna & kaninen får nöja sig med stallet & representeras på tavlor i huset...

Jag har två katter som är så kallade "ut & in katter" de får vara både inom/utomhus;
 
Zingo är en 9 årig norsk skogskatt/bondkatt
&
Tussi är 18 veckor Norsk skogskatt/bondkatt/perser

Det har gått fantastiskt bra att föra in en ny katt i huset. Tror att det hade att göra med att Tussi är så ung så Zingo sätter henne bara på plats alt. sätter sig på henne istället för att slå ihjäl henne... Jaja, alla knep är tillåtna i kattvärlden!
I dagarna har de faktiskt börjat att sova bredvid varandra kortare stunder tills den lilla Fräsetussen börjar att bråka med gamlemannen...


Hästarn får hålla sig i stallet där de trivs aldeles utmärkt.
Det är som sagt tidigare;

Bjarmi som är en 5 årig Islandshäst, min egna uppfödning
&
Twiggy som är en 13 årig shettis.
Jag skulle gärna vilja ha en isis till men de kostar mycket & jag nöjer mig inte med vad som helst...
Kul med djur!

Kram på Dig!

Postad i: Hästarna Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: ulla

Oj, du har mycket djuriskt du...

riktiga levande djur i inredningen.

En lantkatt vore ju nåt, men med allergisk son går det inte.

Kram Ulla

2011-01-11 @ 11:59:52
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: Lilla pyssel Inger

Å ÅÅ så många fina djur du har, du har säkert fullt upp det måste ta tid och engasjemang att ta hand om alla djuren. Har själv haft en hund för många år sen som var min bästa vän. När han gick bort så vågade jag inte skaffa en ny hund! Men jag kan sakna att inte ha hund i bland!



Vill passa på att önska dig ett riktigt Gott Nytt år och hoppas att år 2011 blir ett toppen år för dig och din familj:)



Ha en riktig trevlig kväll och ta väl hand om dig, kramar från lilla Inger:)

2011-01-11 @ 19:06:03
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Vilka härliga djur du har! Vi har två Cornish Rex-katter, frusna små krakar som bara vill gå ut på sommaren, så vi har årsbundna ute/innekatter;) Dina hästar är så fina!! Vi har ju ponny i familjen men jag skulle gärna vilja ha en storhäst till mig själv ombara tid och pengar fanns. Visst är det så att om man är djurmänniska så vill man nästan alltid ha fler? Jag skulle tex lätt kunna tänka mig några katter till i nån rolig ras:) Mannen är inte lika övrtygad tyvärr!



Kram på dig, hoppas vi ses på Wetterscrappen hos Hildas Rum den 5 mars?

2011-01-12 @ 16:07:50
URL: http://trollwing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: