>

Ett manligt kort...till en pojke...

Jag är så glad!!!
Den 11/1-11 födde min svägerska en liten RALPH!
Ett antal veckor förtidigt men frisk, go & glad.
Senaste bilden jag såg av honom låg han i "solariet" med söta ögonlappar på sig.

Så klart har jag gjort ett kort till denna lilla goding.
Passar även på att delta i två challenge med det:

Cards for men
som har en skiss


&
Make it colourful
Tema: Röda toner


Motivet är "Spider Henry" från Whiff of Joy.
Det kan du ladda hem GRATIS på denna sida.
Texten "En stjärna är född" kommer från Inkido.


Motivet är färglagt med Distress Ink Refil.
Basen är ett mörkblått cardstock.
Design pappret har jag haft jättelänge, kommer från Chatter Box Inc.
Jag har använt olika spellbinders & spetsar från mormors låda.


Blommorna är utstansade med retropunch, formade & glittrade med Stickles glitter.
Likaså bladen. Rhinestones i brungula toner & ett litet handavtryck.


Insidan följer temat & där har även ett litet flygplan landat på en blomma.

Jag tror nog att det kommer att gå hem!
Hoppas så att vi snart ska få besöka lille Ralph & hans föräldrar!!!
Ha nu en riktigt fin dag!
Kram

Postad i: Scrapping Kommentarer (6)

Kommentarer
Postat av: Zoe

I love this Ida! Congratulations to your sister. Fabulous colouring and I just love all the details. Thanks for playing along with us at Make it Colourful. hugs xxxoo

2011-01-16 @ 11:10:02
URL: http://www.makeitcrafty.com.au
Postat av: Anonym

Fantastic card Ida! I love this cute Henry image I've yet to colour him up myself :-), you've inspired me to print him off and get colouring!.

Thanks for joining us this week at make colourful.

Hugs

Sheila xx

2011-01-16 @ 12:24:00
Postat av: Rainmac

Hi Ida, what a wonderful card, I love all the detail. Thank you for sharing with us at Cards for Men for our first challenge of 2011, good luck xxx



2011-01-16 @ 12:25:41
Postat av: ulla

Ja, så fint.

Jag tycker lillkillens namn var så himla fint.

Ska bli spännande att träffa den lilla människan...

kram ulla

2011-01-16 @ 12:47:03
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: Lilla pyssel Inger

GRATTIS GRATTIS till nya familjemedlemen vad kul:) Å kortet är supergulligt:)



Jag gjorde om mallen lite som du såg till bokboxsen den blev liksom så klen tyckte jag den första jag gjorde. Så förlängde papperet till det som är som bokramen inuti så att den blev högre:)



Jag använder Spellbinders till att göra ramen det stämmer. För att få en fin ram utanpå så tar jag en stor spellbinders och sen så lägger jag storleken mindre i då får man en ram som man kan montera på:)

När jag gör själva hållet i boken så använder jag en slät oval Spellbinder! . Känner att jag är så himla dårlig på att förklara förlåt jag hoppas att du forstår !!!

Önskar dig en riktig trevlig måndag och vecka och var rädd om dig:)

Kramar från lilla Inger:)



2011-01-17 @ 07:32:56
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Lydia

Great card, with fab colouring and detail. Thanks for playing at Make It Colourful and hope to see you again x

2011-01-18 @ 21:02:20
URL: http://mylittlecrafthaven.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: