>

En bok box i vintage stil...

Så blev det en trevlig liten vintagebok tillslut.
Denna gång gjorde jag lite förändringar på själva "siddelarna" så de inte blev riktigt så höga.


Motivet har jag hämtat från internet. Det är en sådan ömhet mellan modern & barnet! Älskar detta motiv!
Papret fick jag av Petra, en härlig brun nyans som passade perfekt till detta projekt.
Har även använt mig av Maja Designs "Fika" serie på insidan av boken.


Texten "Life is beautiful" kommer från ett klisterark från K & Company.
Blommorna är återigen utstansade med retropunch, glittrade med stickles & fått några rhinestones i bruna toner.
Fjärilen är en Martha Stewert. Så söt!!! 
Allt är chalkat med Distress Ink´s " Vintage photo" & "Black soot".


Pärmens rygg har två små metall brads & ett metallsmycke med texten "Love".


På baksidan ser man tydligt pappret & en liten tag avslöjar att den är made by mej...

 
Insidan med en liten ficka.
En tag att skriva meddelanden på samt spetsar, berlock & biljett.
 
I bokboxen har jag dekorerat ett hörn med blommor.
Det fyller ut lite granna.
Även en MS fjäril har satt sig på kanten av box delen...
Här & där har jag stämplat med Kaisers blomstämplar i ton i ton färger.

Ha en go dag!

Postad i: Vintage Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: Lilla pyssel Inger

Å WOW vilken underbar snygg bok box du har skapat helt fantastisk:) Så himla välarbetat med så mycket fina detaljer:) Å jag älskar vintage och denna bild har jag med den är urgullig:) Detta gjorde du riktigt bra du ska vara supernöjd:) Ha en toppen dag kramar från lilla Inger:)

2011-01-19 @ 07:00:37
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Linda/Pieces by Pieces

Underbart fin! Som en liten sagobok!



Kram Linda



pssst...du har något att hämta på min sida...:)

2011-01-19 @ 10:11:03
URL: http://piecesbypieces.blogg.se/
Postat av: Lilla pyssel Inger

Ja du jag har verkligen fastnat med att göra dessa bokboxar men dom är jo så himla roliga att göra:)

Det blev lite flera en vad jag hade tänkt för vissa som jag hade tänkt att ge bort vill jag inte ge bort jag vill ha dom själv som du ha ha ha:)

Men nu ska jag göra klart dom två sista jag håller på med sen får det bli något annat! Men jag kommer helt säkert komma tillbaka till dom och göra flera sen:)



Ha en toppen dag, kramar från lilla Inger vännen:)

2011-01-20 @ 08:11:45
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: