>

En påskkorg & tävling hos Inger & AltheasMix

Jag gör nästan aldrig scrappade påskgrejor.
Men någon gång ska vara den första.`

Inger & AltheasMix

har en liten utmaning där man ska göra något med påskkänsla.
Jag prövade att fläta en korg som man kan lägga exempelvis godis i.


Motiven är maskade tillsammans.
Två Magnoliabarn i kaninkostym & Magnolias vår bakgrund.
Motivet är färglagt med Distress Ink Reinker.


Pappret som jag flätat korgen i hade jag liggande men jag konstaterade ganska snart att det hade varit snyggare med ett dubbelsidigt papper... jaja, det får bli på nästa korg.
Blommor & blad har fått lite stickles på sig samt en liten halv pärla i mitten.
Har använt mig av en MS- punch för att göra den vita spetsen.


Andra gaveln ser ut såhär.
Där har jag Magnolias "Happy Easter" som jag embossat med clear på brun stämpel.
Har även fäst ett gult band med vita prickar runt om & en liten pingla som avslöjar alla som försöker nalla godis i korgen...hihihi!

Japp, nu gäller det bara att hålla tummarna.
Ha en underbar dag!
Kram!

Postad i: Scrapping Kommentarer (4)

Kommentarer
Postat av: Linda

Åhhh. Ida!! Vad fint!! Så snyggt med de maskade motiven... Blev väldigt snyggt, vare sig du har en mönstrad insida eller ej... Du kan ju alltid lägga i lite cellofan... Men man tänkte inte på det!



Ha det gott !



Kram

Linda

2011-02-28 @ 16:12:32
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: ulla

2011-02-28 @ 20:50:41
Postat av: ulla

Oj, så läckert det där blev.

Så lycklig man skulle bli att få plinga i den å se vad som ligger i...

Ska bli sååååå kul på lörda!

kram ulla

2011-02-28 @ 20:52:21
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: Lilla pyssel Inger

Hej på dig Ida:)

ÅÅÅ JAG GILLAR MASSOR tycker jättemycket om din påsk korg så himla fin och vilket jättefint bidrag till påsktävlingen:) Jag har självklart noterat ditt bidrag och lycka till:)

Vad glad jag blir att du gillade priserna som jag har gjort till tävlingen:)

Önskar dig en jättetrevlig dag och vecka och ha det bäst:) Kramar i massor från lilla Inger:)



2011-03-01 @ 03:23:28
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: