>

Visst borde man sova på natten...

2011-04-12_23_02 (MMS)

Nä inte fick jag mycket sömn den gågna natten. Då jag skulle släppa in min lilla kattunge för kvällen så finner jag henne i ett hemskt skick. Hon tuggade fragda & saliverade några kopiösa mängder. Hon for med huvudet & utstötte små klickande läten... Jag ringde till veterinären, givetvis akuttid, & fick komma in till dem. Jag körde aldeles för fort orolig att hon satt något i halsen. Väl inne hade fradgandet minskat. Hon fick en droppkanyl i ena frambenet & sedan undesöktes hon. Veterinären frågade om hon fått i sig något gift. Nä vi har ju inget råttgift utlagt...sen slog det mig att det var mycket grodor & paddor ute på vägen... och paddor är giftiga...de utsöndrar ett sekret från ryggen som irriterar andra djur som biter i dem. Så veterinären behövde aldrig söva henne. Till saken hör att min lilla kisse inte är försäkrad vilket ger en skyhög kostnad. Nu klarade jag mig undan med knappa 2000 kr istället för 3500 kr... Nu mår hon bra iaf Kram ida

Postad i: Scrapping Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Å det där lät inte kul men skönt att höra att hon mår bra i alla fall:) Lyckligt slut gillar vi:)

Att din plånbok inte är lika lycklig kan jag förstå men vissa saker får helt enkelt kosta pengar!!!

Ha en jättebra dag och kramar från Lilla Inger:)

2011-04-14 @ 08:23:46
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: MulleSnuttan

Ja vad gör vi inte för de små liven? Min katt som också VAR oförsäkrad fick urinvägsinfektion för 2 veckor sedan, givetvis en fredag och på jourtid, de fick söva honom för att få urinprov (kunde inte kissa själv) och så penicilin och smärtstillande i en vecka, runt 2000 kr för det kalaset här också... men det är han värd! Även att han är en hittekatt som valde oss själv, han är verkligen en märklig katt.



Skönt det gick väl för din kissemiss!



Kram//Maria

2011-04-18 @ 01:23:14
URL: http://mullesnuttan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: