>

Ett kort i all enkelhet...

Fick inspiration att pröva ett enkelt kort i veckan.
Det är Linda, som även är skapare av Pieces-stämplarna, som gav mig idén. Jag lyckades dock inte göra mitt lika enkelt som hennes...


Basen är ett gräddvitt cardstock.
Jag har valt att måla magnoliamotiven på vanligt akvarellpapper.
Motiven är som vanligt färglagda med Distress Ink & jag valde att ha samma nyanser på alla motiven så att det blir en helhet. Texten är från Lindas Pieces "Take care you are special to me".


Liten närbild på första sidans motiv.
Alla kanter är chalkade med Walnut Stain & stämplade med Pieces "Spots" & Kaiser blomsterhörn.


Insidan har fått textstämpeln "Friends get better with time" från whiff of Joy.
Kanterna är stämplade med Pieces "Spots" & Kaiser blomster hörn.


På framsidan har jag fäst ett vackert, prickigt band & en liten silver ängel som bär på ett hjärta.
Ja, dekorationen är sparsmakad men det var kul att göra ett enkelt kort utan en massa blommor...fast jag klarade mig inte utan bandet hihihi.

Ha en underbar kväll!
Kram Ida

Postad i: Scrapping Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: Linda/Pieces by Pieces

Sötis! Vad kul att få bli omnämd på ett så fint kort -tokgillar det!



Kram Linda

2011-04-30 @ 22:40:56
URL: http://piecesbypieces.blogg.se/
Postat av: snojbi

Vilket underbart fint kort

2011-05-01 @ 15:37:35
URL: http://snojbi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: