>

En doft av lavendel...

Älskar lavendel!!!
Har flera fina buskar i min trädgård...
ja de var små då jag satte dem för flera år sedan
men nu är de minst sagt gigantiska...



På hösten repar jag av lavendeln & lägger den på tork.
Sedan är det fritt fram för skapande.



I år har jag valt att sy en lite mer avancerad lavendelpåse.
Den är i grovt linne, dekorerad med ett phototransfer & spets.



Spetsen är påsydd för hand, tog lite tid för jag ville inte att stygnen ska synas.
Men det var det värt!

Det lär bli fler, ska bara välja rätt motiv till dem först!

Postad i: Vintage Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: ulla

Oja, så fint. Jag har satt lavendel, men de vill inte riktigt ta sig.

Ska se om jag kan sätta på någon annan stans till våren.

Det luktar ju så gott.

Mycket fina små påsar du fått till...

roligt med annat sypyssel åxå.

kram ullamaria.

2010-11-15 @ 10:06:36
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: Linda - Pysselbus

Wow! Ida, de här är ju superläckra!!! Känns som det var hunda år sedan jag var in här med allt fint som hittat ut... Kul att se att du altar så mycket... Inspirerande!



Fönstret är bara vanliga gelatinblad som finns i bakhyllan på affären... Tyckte det blev så läckert med det där rutmönstret - lite gammal blyfönster på något vis....



Ha en härlig kväll och en mysig vecka!

Kram

Linda

2010-11-15 @ 21:22:00
URL: http://pysselbus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: