>

Lilla gubben på Stenholmen...



Bjarmi har nu varit på inridning på Stenholmen AB, utanför Lindköping,
sedan den 6/6.
I början bråkade han visst en hel del men har artat sig bra.
Han går fram men har låg vilja...lat?
Han väljer helst tölt.
Traven är svår att hitta men det kommer med träning.
Galoppen sitter där men den är markbunden.
Han uppmuntras mycket att gå fram oavsett vilken gångart han väljer.

Jag var & hälsade på igår.
Marcus Ljungqvist visade upp Bjarmi både från marken & från ryggen.
Det jag spontant kände var att Marcus är ganska hård,
inte sådär mjuk som jag hade hoppats på.
Han korrigerade Bjarmi på ett ganska tuft sätt, med både spö & händer.
Svider lite i mitt matte hjärta...

Jaja, det ska bli en bra ridhäst av Bjarmi, det har jag bestämt.
Jag ska hämta hem honom om två veckor- den 17 juli.
Då ska jag ta ett par lektioner, både i manegen & på uteritt.

Jag längtar....

Postad i: Hästarna Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: