>

Första ridturen med min unghäst...


Min Bjarmi har kommit hem från Stenholmen.
Där har han varit i 6 veckor för inridning.
Resultatet är fantastiskt,
på bara 20 arbetspass varav 15 uppsuttna går han jättebra.
Han följer tygeln, går framåt bra, hittar fin form osv.


Han står still vid uppsittning & hittar formen snabbt.
Jag använder "läderlappen" som sadel.
Det är en bomlös padd som jag beställde från sadelmakaren till min andra isis.
Jag har köpt en ny sadel till Bjarmi,
men jag måste införskaffa en passande sadelgjord också
innan den kan tas i bruk.


Tjockisen uppepå är jag...
Jobbar på det...


Sist på turen red jag en sväng i skogen.
Det gick ganska bra men de förgjordade russen stog hemma vid stallet & skrek vilket stressade honom till att svara. Så hem gick det fort men utan dumheter!
Sen fick han vila i hagen.

Imorgon är det dags igen!

Jag är såååååå lycklig!

Postad i: Hästarna Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: