>

Challenge igen...

Belles´n Whistles stamps
har en liten utmaning med temat:

Monokromatisk färgläggning

Det innebär att man ska skapa ett kort i EN enda färgnyans.
Riktigt kul faktiskt- det var så länge sedan jag gjorde ett sådant kort.

I tisdags 27/7 blev jag faster till en liten tös!
Hon är underbar- 51 cm lång & 3995 gram.
Så fantastiskt det är då ett litet barn kommer till världen,
jag blir alltid lika rörd av tanken...
(lipar lite nu...)
Så klart ska den lilla tösen få en gåva & till den har jag skapat detta kort!

Ja vilken färg jag har valt ser du nog...



Motivet är från WOJ: "Willow whit baby".
Jag har färglagt det med Distress Ink Refil; de rosa tonerna.
Spetsen är infärgad med distress & en minimister.
Bradsen köpte jag på Ullared...
Jag har stansat ut bladen & blomman är hemmagjord.
Jag har spryat perfekt pearl "Kiwi" över framsidan.

Inne i kortet har pappret fått tala för sig själv.
Tårtan gjorde sig jättebra i kanten.
Stämpeln "En stjärna är född" kommer från Inkido.
Lite akvarellpapper att skriva en välgångshälsning på
& ett par babyskor som jag fått från vännen Ulla.
Jag har duttat på Stickles lite här & där på kortet.

Jag har nr. 10 & tävlingen slutar den 1 augusti!

Kramis!

Postad i: Scrapping Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: