>

Istiden är nu åter....

Kallt som tjyven.
Känns fint att vara på insidan idag.
Har ju varit ute & fodrat djuren & så men nog katten är det så det biter i näshåren...



- 18,6 grader...

Nu är både jul & nyår över för denna gång.
Tack & lov för det underbara vädret som har varit med all snö.
Barnen har varit ute flera timmar varje dag & åkt pulka, snowracer & traktorslang efter kubotan.
I går gav jag min make världens åktur i traktorslangen. Det är en innerslang som han pumpat upp & spänt en pressening runt så det ser ut som en flotte. I den åker barnen & jag då gubben kör, & han kör inte lungt precis...
Så igår fick jag möjlighet att köra...hahaha...oj vad han var mör sen!!
Flotten sitter förankrat i ett 5 meter långt rep i traktorn & då man gör en gir trycker centrifugalkraften ut flotten i en farlig fart så man åker som på lisseberg! Skitkul!!
Dock kan gubben köra lite häftigt enligt mitt tycke men det tycker ju inte han så igår fick han smaka på sin egna medicin.
Med fullt ös upp på snövallarna, duns i träden & snurrar på åkern. Japp, han var mör & nu förstår han nog vad jag menar då jag ber honom att lugna ner sig lite....

 
Vårt julefönster i köket.
Hyasinterna doftar härligt.

Hästarna njuter av kylan.
Twiggy har 6 cm päls & Bjarmi är inte långt efter.


Ja, de lär inte frysa i alla fall!
Kramisar!!!


Postad i: Övrigt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: