>

Distress Ink Refil förvaring...

Ännu en underbar dag!
Jag har bara tre dagar kvar på min semester, sen så är det alvar igen.
Jag har de sista dagarna roat mig med att fixa iordning mina distress Ink Refilers.
Då det är kraftigt färgpigment behöver man ju inte använda så mycket färg varje gång.
Därav krävs smart förvaring!

Nu ska jag visa hur jag gjorde:


Jag använder mig av
panduros "blomburkar".
Jag tror att de är pärlförvaringar igentligen men det går lika bra med selleri..eller hur!
De kostar ca 20 kr st, vilket är överkomligt, och har 7 fack/ burk.
Jag klipper ut en papersblomma som är mindre än förvaringens undersida.
Denna gång använde jag mig av en liten blompunch för att göra snygga färg"klickar" av.


Jag har organiserat färgerna efter färgskala & sedan målat blommorna i respektive färg.
Det blev sammanlagt 5 burkar på 31 färger...saknar bara några nu...
Sedan klistrar jag fast dem på pappret & sätter även fast färgens namnetikett bredvid.
Sedan laminerar jag blomman & klipper ut den. So far so good...

Jag fäster den laminerade blomman med dubbelhäftande tejp i botten på blomburken.
Då syns varje färgkulör i respektive blomblad- snyggt & praktiskt!
Därefter klämmer jag ur en pipett färg av varje kulör i respektive fack!
Klart!!


Burkarna är praktiska då de går att stapla på varandra.
De är hyfsat spillsäkra men jag rekomenderar inte att vända upp & ner på dem...
Det har jag gjort en gång & jag hade en grötig grå nyans i hela burken...

Lycka till!!
Kramar!

Postad i: Beskrivningar Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: Linda

SÅÅÅ smart!! Skulle också behöva ha en vettig förvaringslösning, kanske skulle lifta din???



Ha det så bra!



Kram

Linda

2010-08-06 @ 11:39:26
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Nilma

Oj, det var ju supersmart ju! :D

2010-08-06 @ 12:03:29
URL: http://www.nilmadesign.se
Postat av: ulla

Visst är det kul när man kommer på egna ideer.

Du hade kunnat låna min plastmaskin, jag har köpt en egen.

Var köper jag house/mouse stämpel?

Kram på dej vännen.

2010-08-06 @ 14:13:03
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: