>

De ä inte kloka i den familjen!!!!

Jaha, då har maken hittat på nåt igen!
Gissa tre gånger!!
Nä, du kommer aldrig på´t...
Han har byggt en LINBANA!!
En Linbana!?!?!



Jo, nog blir jag lite orolig allt...
Men barnen älskar den!

 

Den är 90 meter lång & är ca 4 meter hög vid starten & 5 meter vid slutet...
Som stol har han tagit en cykelbarnstol & hängt under löparen.
Sedan får man dra upp den manuellt med ett rep. Finfin motion...
Fördelen, eller nackdelen kanske, är att barnen inte kan åka i den själva.
Det krävs en vuxen som drar ner stolen på mitten för att barnet ska kunna hoppa i & spännas fast.
Barnen har alltid hjälm utifallatt...
Senast idag har han monterat upp en säck med hö som bromskloss vid slutet på banan.
Ganska smart & barnen slår inte i trädet på samma vis som innan...

Ja, jag får väl erkänna att den är lite cool- jag menar, hur många barn har en linbana hemma???


Ja, det blir många vändor för att hämta tillbaka barnen...

Kul har de i alla fall!

Postad i: Övrigt Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: Tina

Hurra G! Grattis M o H vilken pappa ni har! Jag tror att många blir avundsjuka på er. Kram Skåneligan

2010-04-04 @ 08:24:34
Postat av: Tina

Hurra för G! Grattis M o H! Vilken toppen pappa ni har. Ps visa inte den för mormor. Många kompisar blir nog avundsjuka. Här nere finn stvå som är det.

Kram från Skåneligan

2010-04-04 @ 08:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: