>

Burk med lock...

Fick  denna ide´av lilla pyssel Inger
Har gjort några stycken tidigare men ingen med lock.

Alltså, runda burkar med lock är alltid lite kluriga.
Hur ska man fästa gångjärnen???
Dha...Näpp, löste det med en liten pinn som liknar ett handtag & ett lock som man
trycker fast istället för att krångla med fastsättning av gångjärn & låsdelar.
Jag dekorerade med spets, filt, pearls, blommor & rosor
infärgade med perfekt pearls.


Stämpeln vann jag på Hildas Rum.
"Vart du än går gå med hela Ditt hjärta"
Är väldigt förtjust i den stämpeln!!

Filten va bra för den täcker skarvar & klumperier...


Här syns locket tydligare med den lilla ringen.


Innuti klädde jag burken med papper. Mkt snyggare så.
Denna ska till barnens syssling...
SÅ NU FÅR HENNES MAMMA INTE SKVALLRA!!!
OK, TINA?!


Moa ville absolut att det skulle vara en jätteros med så den fick sitta inne i locket med ett blad & en liten hälsning från oss alla.
Får se vad vi fyller den med...

Hoppas hon blir glad för den!
Ska få den på Lördag då det är konfirmation i Skåne.

Kramisar!!!

Postad i: Scrapping Kommentarer (7)

Kommentarer
Postat av: ulla

Men sååååå fin!

Tänk om man fick en sån, vad glad man skulle bli.

Du får visa mej det där med pinsen sen, jag fattade inte riktigt hänganordningen du gjort.

Kram så länge

Postat av: Linda

Oj, vad läckert! Så har jag inte ens tänkt att man kan göra! Fast jag har köpt pinsen... tänkte ha de till en ask jag ska göra, men nu vet e tusan om jag inte ska göra en burk istället... :-)



Hoppas ni har sluppit snön, nu räcker det verkligen! Lycka till med fölet!

Kram

2010-04-22 @ 21:51:59
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Tina

Super snygg perfect fören tjej som min! Ingen choklad/nötter. Jag ska vara tyst välkomna!!

2010-04-23 @ 15:40:15
Postat av: Linda

Va??? Jag fattade aldrig att det var tejprullar! Vad smart!!! Miljövänligt återanvändning, helt rätt i tiden :-)



Vad gäller kortet så är det busenkelt. Ta ett 15*30 cm cardstock och vik så att det blir "remsor" (fast du ska så klart inte klippa isär...) som är 1 cm, 2 cm, 4 cm, 2 cm, 12,5 cm, 8,5 cm (i den ordningen.



I den "remsa" som är 4 cm gör du ett hål som är 2*10 cm och så kan du om du vill fästa en bit oh-papper som fönster. Vik delarna så att den biten som är 1 cm viks in i själv lådan och limma dit. OBS!! Limma fast ett band på motsatt sidan mot oh-bladet som fungerar som knytband så inte ljusen ramlar ut. Gör detta innan du limmar fast 1-cms biten....



Snedskär den biten som är 8,5 cm och limma den i kanterna (om du vill, annars kan du ju ha det som öppningsbart kort också...)



Dekorera efter önskemål. Vill man kan man sätta dit en tändsticksask. Jag har valt att sätta fast en remsa med cardstock som jag trätt in asken igen, men jag har sett med magneter, kardborreband och alla möjliga lösningar på detta.



Imorgon ska jag till Avesta på pysselträff, det ska bli såååååå kul! Hoppas du får en trevlig helg!



Kram Linda

2010-04-23 @ 19:24:03
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej igen!



Här är länken till mallen, kanske blir lättare då. Mindes inte vart jag hittat den, men så ramlade jag över den igen...



Kram

2010-04-25 @ 14:20:45
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Linda

GRATTIS!!!! Kolla på StampARTic!!! :-)

2010-04-26 @ 11:03:23
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Linda

Sorry, jag menar ett trykk!!

2010-04-26 @ 11:05:25
URL: http://pysselbus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: