>

Twilightsagan igen...

Då var det kört igen!

Hittade "Twilightserien" av Stephene Meyer i slutet av juli i år & blev fast, fullkomligt!!!
Har sedan dess läst alla fyra böckerna 5 gånger; japp, tjejen är helt klart fast.
Så var det kört igen...har börjat om i den första boken igen!
Ja, jag vet -"Kan inte du dom utantill nu?" Nä, bara nästan.

Jag gillar denna typ av böcker skarpt. Det ger en stressad hjärna en chans att fly till en plats & en värld som inte kan existera. Det är avkopplande.
Sen att jag är en snabb läsare gör inte saken bättre. Första omgången läste jag ut alla fyra böckerna på 4½dag...sen började jag om.
Ja, en bok om dagen är inget bekymmer, nackdelen är att man är lite off från omvärlden; lagar mat med slev i ena handen & boken i den andra + att man ofta använder uttrycket "va" + att man kan praktiskt taget godkänna de mest omöjliga frågor från både barnen & maken -"Ska vi sölja hästarna?" -"Javisst älskling, det går väl bra..." Ja Du förstår säkert bekymret.

Jag gillar nog boken Twilight bäst. Det är en kommunikation mellan karaktärerna Bella & Edvard som griper tag i mig. Fast New Moon, Eclipse & Braking Dawn har helt klart sina stunder men där finns inte riktigt den kommunikationen som rör mitt sinne.
Såg även filmen men ajajaj vad de har klippt bort mycket från boken. Synd, varför ska man så ofta bli besviken på filmatiseringen. Trots detta så ser jag fram emot "New Moon" som har premier i november. Det blir komfortstolarna på den premiären!!!
Hittade en blogg med god uppdatering av Twilightsagan
http://twilightdream.blogg.se/
Kolla den. Mycket smått & gott! Fattar inte var tjejerna får tag i allt material. De har mycket om den kommande filmen.

Jaja, det är skönt att få leva i en dröm ibland, eller hur!

//Kramar




Postad i: Övrigt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: