>

Bantning på G...

Nuså har jag varit sockerfri i 10 veckor!!!
Woho!!!
Kan ni fatta att jag faktiskt klarar detta!?!?
 
Visst har det blivet några mindre felsteg men de får jag leva med (7 glassar under dessa veckor & lite vitt bröd) tror nog att jag klarar mig ändå. Det festliga med detta sockerstopp är att jag mår utmärkt, helt fantastiskt faktiskt. Det var inget som jag hade räknat med utan det var liksom en oväntad men välkommen belöning.

Jag har hittilldags gått ner 6 kg. Det går inte fort men det går åt rätt håll. Har börjat kunna använda mig av kläder i garderoben som bara har legat i...all evighet...känns det som i alla fall.
Jag har faktiskt ingen superpanik över att viktraset går långsamt för jag räknar med att det ska vara förevigt faktiskt.

Det festliga i samanhanget är att så fort jag schabblat (glass eller vitt bröd) så händer det ingenting på vågen. Och då jag har rört på mig, då faller det ett ½ kilo direkt. Märkligt hur kroppen fungerar.
Jag är ingen motionsmänniska - inte längre i alla fall - och skuttar inte runt i skogen i tid och otid. Jag tar en promenad då & då & det är riktigt härligt.
Skulle gärna promenera mera för att det är skönt & för att få upp flåset.
Lillebror antydde att jag hade "taskig kondis" i sommras då vi var ute & gick... undrar var han menar...Öööh!
Nä, jag tror att om jag rör mer på mig så rasar jag med största sannolikhet mer i vikt & det är ju något bra.

I vår ska jag börja rida Bjarmi & då måste jag ha släppt minst 15 kg så just nu har jag 9 kg kvar till det målet. Sen får det gärna rasa vidare ytterligare 10 kg...men det är längre fram. Vem vet vad som händer då?

Näpp, jag lever i nuet, tar en dag i taget för att få mitt nya liv att fungera. Fast jag måste erkänna att jag våndas lite innför julen...SNYFT, inget godis!!! Eller ska jag våga äta lite? Nä, den frågan tar jag då!

Jag försöker äta regelbundet & att inte hela tiden ha munnen i gång, du vet; tuggandet är ett problem för munnen är van vid att alltid göra det...
Jag har med egen mat till jobbet så gott som varje dag & det mår jag riktigt bra av. Är piggare & orkar hela dagen på jobbet med alla barn & personal.

Ja livet funkar helt enkelt!

Pröva själv, vad har du att förlora förutom ALLT som är sött?
Tro mig det är det värt!!
//Kramisar

Postad i: Övrigt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: