>

Frissad häst...

Klippte Twiggy idag.
Det blev som vanligt en "racerklippning".



Det är så klurigt att få det jämt, att klippa lika högt/lågt på båda sidorna.
Racerklippningen går över underhalsen, framben, mage & bakben.
Bakifrån blev det riktigt snett *suck*. Kommer att störa ihjäl mig på det var enda gång jag kör henne...

Hon är endock en klippa. Står stilla som ett ljus. Rör inte en fena fast jag lyfter benen hit & dit, sträcker & drar i henne.
Riktigt bra psyke.

Sedan trimmade jag lite på Bjarmi också.
Han har ett bakben som det alltid har varit någon hudåkomma på.
Det blir som små skorvar på huden.
Detta får han i april-maj & sedan hänger det i till november -december nån gång. Veterinären kunnde inte säga vad det var men han rekommenderade någon typ av hudtvätt som jag inte lade på minnet...



Han har haft det sedan han var knappa året så det vet i katten vad det är.
Just nu så kliar det lite granna men inte så han skrubbar sig.

Klippningenser lite dum ut men det hjälper mig att hålla bort skovorna nu när vinterpälsen är på...

//Hadehade!

Postad i: Hästarna Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: