>

Hellre överviktig än skitviktig...

Kan tyckas att livet skulle vara så.
Men det har jag tröttnat på!
Är inte speciellt skitviktig faktiskt, mest överviktig.

Då jag av läkaren har fått ett motionsrecept för att få bukt med mina kilon så har jag nu äntligen tagit tag i detta.
På onsdagarna slutar jag alltid 9.30...jag vet, lyxigt värre!!
Jag frågade på sonens förskola om jag kan få hämta honom efter middagen & det var ok.
Så igår började jag träna!!!

Har inte varit på ett gym på typ 10-12 år. En hel evighet sedan.
Tittade på stans olika gym: Atlantis spa, Friskis & Svettis & Rosenlundsbadet.

Kom fram till att då jag inte är någom "skutt-runt"-person så fick det bli badhuset.
Där finns Gym & kondition samt motionssim för 75 kr/ gång.
Men då jag jobbar innom kommunen så får vi rabatt så jag betalar 40 kr/ gång.
Känns helt ok!

Jag var där vid 10snåret & började med 45 min på löpbandet i ganska bra tempo. Observera att jag inte springer; skulle aldrig ske. Jag HATAR att springa. Nä, snabb gång fick det bli.
Sedan gick jag upp till gymmet & körde först mage & rygg sedan tog jag även lite ben & armar men jag måste mest jobba med mage/rygg.
Det var kul!
Var så himla nöjd då jag kom hem.
Har inte ens någon träningsvärk. Måste ha gjort något fel... eller något rätt kanske?

Tack underbara förskola som lät mig gå på gym då barnet fortfarande är på förskolan.
Det är långt från alla som tillåter det!
/Svettiga motionskramar!!!


Postad i: Sockerfri!!! Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: Anette

Självklart måste man få ha aktiviteter när barnet är på förskolan. inget förskolan kan förhindra om man har rätt till full tid eller gör det under de 15 timmar man har rätt till. Dom kan tycka till om det men har ingen rätt att yttra sig. //Anette

2009-11-11 @ 07:57:24
URL: http://summergirl81.blogg.se/
Postat av: Tina

Bra jobbat Ida!!

Någon skryter med dig och ditt nya sockerfria liv. Du får berätta mer för mig! Skulle nog behöva det också!!Hjälp! Ska låta det lugna sig lite på jobbet först. Sedan blir det hårt här med.



Krama familjen från oss i Skåne

2009-11-13 @ 18:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: