>

65 år men INTE pensionär!

Hej!
Nu var det länge sedan jag gjorde ett "riktigt" inlägg här på bloggen. Livet har snurrat på & jag har helt enkelt inte hunnit med.
Nu i augusti uppnåde min far den aktningsvärda åldern 65= pensionär. Men tro inte att han tänker sluta jobba! Nejdå, han tänker köra på minst ett år till, arbetsmyra som han är.
Vi firade honom med stor kräftskiva med kräftor fångade i Vätterns fina vatten.

Mannen & jag surplar kräftor & vädret var så skönt att vi alla kunde sitta utomhus!

Hela familjen var samlad & i present fick han en fotvårdsbehandling.
Precis vad han behöver!


Detta kort gjorde jag.
Tog ingen bra bild på själva presentkortsfickan men om man drar i spetsen längst upp på kortet så får man ut presentkortet.
Det är ett slags staflikort med motiv från hÄnglar/stÄnglar.

 
Motivet är stämplat på ett akvarellpapper som jag först stansat ut med en spellbinderform sedan har jag färglagt med Distress Ink & chalkat kanterna med Walnut Stain.

Blommor & blad har jag stansat ut i gamla spillpapper, påfört lite stickles glitter & sedan limmat fast dem med limpistol. Har nämligen upptäckt att det inte finns några gluedots som lever upp till riktig vidfästning så numera använder jag limpistolen till allt!


Så här ser kortet ut då man ställer upp det & då ser man också hälsningen som gömde sig inunder. Vet att pappsen utnyttjat sitt presentkort idag så jag ska snart ringa honom för att höra hur fossingarna mår ;)

Ha nu en fin dag!
Kram Ida

Postad i: Scrapping Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: L

Oj, vad fint det blev här på bloggen - jag ser att du "tapetserat" om:) Finns det något godare än kräftor - jag kan inte se eller höra talas om det utan att åka och köpa ett paket till mig själv:)



Jättefint kort du gjort i härliga färger!



Kram Linda

2011-09-01 @ 12:18:45
URL: http://piecesbypieces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: