>

Då var jag fast- börjat göra om mitt hem mot vintagestilen...

Har inspirerats av min vän Ulla, min svägerska Ida &
alla underbara kort som jag ser & gör!

Var runt på secondhand här om dagen.
Vi har haft en period av talrikskrossande hemma, "vips där åkte den med..."
så nu är det dags att skaffa nytt porslin.
Men varför ska man köpa nytt?
De är svin dyra- och då menar jag verkligen dyra-
så jag hittade gamla märkestallrikar på second hand, riktigt söta.
Visst de är lite slitna men jag tycker att det är lite charmigt.


Så efter några rundor i butiker så kom jag hem med 16 tallrikar.
Några likadana men mest olika för jag vill ha en brokig samling...


Var även inne på "DEN BLYGA VIOLEN" i Jönköping.
Där hittade jag denna underbara tidning.
Jeanne d´Arc Living
En dansk vintage- design tidning.
Så dyr (89 kr) men så himla trevlig att läsa & hitta insperation i.
Det handlade om kök i just detta nummer &
det är ju det jag ska göra om först här hemma så det passade perfekt!

Tja jag får återkomma med mitt lilla projekt.
Just nu ska jag satsa all min tid på bröllopet, som jag är värdinna för, på lördag.

Kram på Dig!!
Postad i: Vintage Kommentarer (5)

Kommentarer
Postat av: Ulla

Trevligt, välkommen in i heminredningsträsket ÅXÅ...

Jag har ju haft lantlig stil redan innan den var modern, så jag behöver inte anstränga mej särskilt mycket. Men fina tallrikar skulle jag nog behöva några stycken när jag tänker efter...Kramis!

2010-09-22 @ 15:55:14
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: Linda - Pysselbus

Åhh, så fina!!! Tycker det ser så läckert ut när man har olika tallrikar som ändå på något vis matchar bara för att de är gamla. Ska bli kul att se vad du hittar på i ditt kök framöver....



Vet inte riktigt vad jag gjorde för storlek på plånboken, kanske 10*13 eller 10*15? Jag bara testa mig lite fram...



Bamsestort lycka till på lördag!! Det kommer att bli sååå underbart tror jag... Allt kommer att bli perfekt!



Kram

Linda

2010-09-22 @ 18:59:00
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Linapyssel

Hej Ida!!

Ville bara titta förbi dig och tacks så hjärtligt för din goa kommentar hos Sir Stampalot...jag har precis kommit underfund med att det kommenterats om min låda där!! Så tusen tack Ida!!! Det värmer! Lådan hittr du hos Scrap&Hobby...sen är det bara att distressa på!!

Lycka till kompis!

Kram Lina

2010-09-23 @ 22:17:01
URL: http://linapyssel.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Tack!!

Åh där var ett fat jag kände igen. Det vita med den blå blomman. Har hela servisen. Fick den när jag konfirmerades:) Hela 12 delar av varje huserar lite bortglömt i ett skåp. Kom på att jag även fick tillhörande bestick.....hmmmm....vart har jag gömt dom?! Ha en bra dag.

Kram Tesa

2010-09-27 @ 14:54:06
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: ulla

Ida, du får gärna gå en fixarkurs hos mej.Men med tanke på vilka kort du gör så tror jag att du vet hur du vill ha det.

Jag har ALLTID varit Vintage i min heminredning, och åxå udda bara för det, för det verkade ett tag som om alla vill ha nytt å stilrent. Nu äntligen när det blir trendigt passar jag åxå in å kan blomma ut i mina ideer. Härlig känsla...

Ps, gillar dej!

2010-09-28 @ 14:15:38
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: