>

Tavlor x 2...min blå collektion...


Vi var på Öland för några sommrar sedan.
Har inte gjort något av bilderna men nu
har de blivet två tavlor.
De är 12"x12" så jag har kunnat använda mesta möjliga av pappret.
På två kanter har jag fäst en tag som det står lite kuriosa på.
Dem kan man dra ut & sedan stoppa tillbaka på plats igen.
De är inte dekorerade än för fantasin tog slut...



Först ut är
SOL & SAND


Har använt mig av ett vackert fotopapper
som jag inhandlade på mässan i Göteborg för typ tre år sedan.
Har inte velat "offra" det tidigare men nu så...



Andra tavlan kallar jag
SOMMAR SYSKON


Har valt att använda foton i svart/vitt för jag tyckte det blev snyggare.
Jag har chalkat in himmelen med DistressInk.
Embossat lite swirlar.
Då tejpen hade svårt att fästa på duken
fick jag sätta fast några små blombrads
här och där så att arket inte lämnar duken...


Spetsen vann jag på Vätterscrapen.
Sedan har jag valt att dekorera tavlorna lika
då de ska hänga bredvid varandra.
Banden är "vävda" upp & ner sedan har jag fäst fast lite pärltråd.


Såhär ska de hänga på väggen!

Kramar!!!




Postad i: Scrapping Kommentarer (4)

Kommentarer
Postat av: Linda

Kul att se att du är "back in scrapping". Tänkte faktiskt på dig idag!



Superfina tavlor du gjort!!! Har gjort exakt samma som du med swirlen/infärgningen på ett kort som jag ska lägga ut om ett tag... Lustigt!



Ha det gott! Kramis

2010-05-18 @ 20:37:52
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Karin

åh va fina! Vart köpte du ramarna som du satte de förra bilderna på? ska ge bort en tavla i dop present om ett par helger :)

2010-05-19 @ 11:52:23
URL: http://scrappkarin.blogg.se/
Postat av: ulla

Fina grejer du har här vännen,

jahoo, jag blev först i listan...

Kram

2010-05-19 @ 14:37:05
URL: http://www.mittlillahmmelrike.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Vilka vackra tavlor. Fina bilder:)

Svar: Tror att det är sisal materialer heter. En vän upplyste mig om det, hon hade använt det till olika dukningar mm. Det är nästa som ett spindelnät och det är genomskinligt. Det passar perfekt till blommorna iaf;)



Ha det gott!!



Kram Tesa

2010-05-22 @ 23:49:07
URL: http://tesapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: