>

Förgrömmade islossning!!!!

Jag är måttligt sur!!
Isblocken på taket över nybygget släppte sitt grepp om takpannorna för några dagar sedan & rasade rakt ner på nybygget, ca 2,5 meter.
Resultat: 11 takpannor sprak!!

!!!!!!!!!!!!!!AAAHHHHHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blir bara så trött!
Vissa av pannorna måste sågas för att passa då de kantar till ett takutsprång med rändaler.







Stackars gubben min!
För det är ju han som får stå med det.
Jag kan ju bara hantlanga...

Surkram!!

Postad i: Övrigt Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: Pysselbus

Vad kul att du gillade det! Det är lite annorlunda altering... :-)



Det är helt vanligt silkespapper som man stämplar på den sträva sidan på. Jag har använt distressdynor. Sedan håller du fast pappret mot ljuset med den blanka sidan mot ljuset och värmer med embossingfön (eller hårtork för den delen...) men var försiktig så du inte får rinningar i stearinet. Sedan lär man också passa ljuset när det är tänt så man inte bränner upp silkespappret.



Vill man går det också att måla motivet med exvis promarker, men då lär man lägga ett sugande papper (tex akvarell) under för det blöder rejält.



Lycka till! Och hör av dig om du funderar på något!

2010-03-26 @ 12:17:54
URL: http://pysselbus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: