>

Kondoleanskort...

Lite ovanlig beställning som fick mig att grubbla länge.
En man dog plötsligt; knallfall 52 år ung 
& en bekant bestälde detta kort av mig.
Det är ju så med sorg att visst är den svart
men det ska ändå finnas med ett hopp.
Det är svårt att kombinera men jag tycker nog
att jag lyckades ganska bra.
Hängde dit en liten charm; ett kors.


Är lite insnöad på vintage nu men i detta fall passade
det bra mycket bättre än en hängel eller magnolia...

Denna vackra text ska vara på insidan:

Återförening
"Tillsammans igen? Är det möjligt?
Finns det en hemlighet i skapelsen som gör det omöjliga möjligt
och som ger Dina drömmar en ny riktning, ett nytt innehåll?
Du talar till Honom.
Han finns i Ditt inre som en spegel, en möjlig kontakt och en relation.
Inbyggd.
Allt Du är med om lämnar spår i Ditt inre.
Formar Dig.
Också sorgen kommer forma Dig.
Så länge Du lever kommer sorgen efter Honom att forma Dig på nytt och på nytt.
På det sättet finns Han hos Dig varje dag, varje morgon, varje kväll och varje natt.
Ni är för alltid tillsammans!"


Hoppas att detta kort kan hjälpa mottagaren i hennes sorg.

Kramar!

Postad i: Scrapping Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: ulla

Tack, snälla Ida. Det blev ett kort att ta fram och trösta sig med för min kära vän, när blommorna vissnat. Kanonfint och lagom sorgligt...Kram

2010-02-23 @ 22:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: