>

Fabrikens tisdagstema...

Fabrikens tisdagstema:
FAVORITMÖBEL

Mitt hem är väldigt barnanpassat.
Tillsvidare får det vara så & de flesta möbler har hängt med ett tag...
Uppe på hallen har jag en fotölj
som är MIN!
Ajjabajja inte röra!

Det är en IKEA fotölj som kanske inte är så speciell
men den är grymt skön att sitta i.

Där läser jag böcker, lyssnar på Mp3 eller virkar mina små amigurumifigurer. En virkad pläd, införskaffad på secondhand för en hundring, hänger på kanten & kudden brukar jag ha fötterna på.
  
Fåtöljen står "mitt" i huset.
Precis ovanför trappan så man har full koll på vad som händer även om man sitter & läser en stund.
 
Några små detaljer som förhöjer vilan;
ljus, lavendel, vacker orkide, små ord & mina "barn".
 
Känns skönt att sitta inne då det är 30 cm snö ute...
Kram & ha en underbar dag!

Postad i: Vintage Kommentarer (5)

Kommentarer
Postat av: Lilla pyssel Ingerl

Vilka trevliga bilder du visar ser jättemysigt ut:) Å din stol ser riktig skön ut:) Hoppas att du hade en riktig trevlig och mysig Lucia:)

Ha det bäst, kramar från Inger:)

2010-12-14 @ 07:31:54
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Lilla pyssel Ingerl

Vilka trevliga bilder du visar ser jättemysigt ut:) Å din stol ser riktig skön ut:) Hoppas att du hade en riktig trevlig och mysig Lucia:)

Ha det bäst, kramar från Inger:)

2010-12-14 @ 07:31:59
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Annelie

Härligt med en egen hörna :)

2010-12-14 @ 09:18:18
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: ulla

Oj, vad skönt läsställe du har.

Ja, när man har ungar måste man ju ha ett mysställe med fullständig överblick.

Ps, det går jättebra att jobba...

kram ulla

2010-12-14 @ 10:10:08
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: Linda

Åhhh, det ser inte ett dugg skönt ut att sitta där och läsa en stund... Ska nog dra mig upp i sängen i alla fall och läsa en stund innan det är dags att sova... Fasligt vad illa man sover när man har småbarn... Är det inte den ena så är det den andra... ;-)



Ska väl svara på din fråga också och kortet ser mycket mer avancerat ut än vad det faktiskt är... Jag googlade på lapptäckes kort och hittade beskrivningen. Strimla ett papper i 1 cm breda remsor (eller olika papper för den delen....) och limma fast dem på ett papper som du sedan skär till i den storlek du vill ha... Kanske kommer en tutorial på detta.... Vi får väl se....



Ha det gott och hoppas du känner dig piggare! Tänkter på dig och skickar en stor bamsekram!



Linda

2010-12-15 @ 21:10:18
URL: http://pysselbus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: