>

En gåva... eller: Konsten att bearbeta en fobi!


Liza, min vän & tidigare kollega, kom förbi här om dagen med en liten födelsedags present till mig.
En vacker stjärna med guldiga inslag & ett litet Magnolia motiv.
Så fint!!

Inuti fann jag denna fint skulpterade groda.
Den är utskuren ur en trädknöl som orsakats av någon typ av parasit.
(Tror jag det var...)

Till saken hör att jag har en gigantisk fobi;
GRODOR!
Har alltid varit ruskigt rädd för just grodor & paddor.
Äckliga små hoppande slemproppar!
Nu tyckte Liza att jag gott kan ta tag i det lite mera...
Tack hörrö!
Jag har bearbetat detta under många år så nu hoppar jag inte högt vid åsynen av de små äcklen. Bor man på landet utsätts man ju för dem hyfsat ofta...

Nu får den pryda ett litet hörn i huset där jag kan smyg titta på den då & då...
Tack Liza!
Kramar!

Postad i: Övrigt Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Kikar in och önskar en god fortsättning hoppas att julen varit fin.

2010-12-27 @ 08:59:15
URL: http://www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: