>

Bröllopsvärdinnans delämma... vintagepapper!

Nu börjar det dra ihop sig.
Bara en månad kvar till brorsans bröllop & det känns som jag inte får något vetigt gjort som har att göra med just bröllopet...
Häftet är nästan helt klart nu, ska bara skicka iväg de sista sidorna till tryckeriet.


Då jag ska stå framför gästerna en hel del & ska komma ihåg en massa text så valde jag att designa mina egna "kort" som jag kan fästa mina "fusklappar" på.

Så här kommer min variant av eget vintagepapper!


Jag har använt mig av: Akvarellpapper 180 g, minimister med perfect pearl & vatten i, Distress Ink- Vintage photo & Victorian velvet, en hörnrundare & ett distressverktyg.


Börja med att knyckla ihop pappret utan att det går sönder.


Veckla ut det & dra lätt över skrynkorna med färgdynorna.


Spraya med minimistern några gånger, typ 4:a, och vänta...


Färgerna flyter nu ut och ihop med varandra och skapar en fin blandning.


Stryk pappret då det är blött så blir det slättare.
OBS! Använd ett gammalt strykjärn så slipper du fläckar på gubbens skjortor...


Sedan klipper jag hörnen & distressar alla kanter lätt.


Chalka kanterna- jag använde mig av vintage photo.


Japp så här blev det färdiga resultatet.
Ville ha det i vintagestil men ändå sparsmakat.
Notpappret är en utskrift från datorn.
Text: The fariy wedding. Passande va?!
Har embossat en swirl med koppar, en hemmagjord notpappers blomma, en spetsblomma, några blad & en längre spets från mormos låda.
Det är denna sida som gästerna kommer att se.
På baksidan är det tråkigt vitt för där ska min lilla fusklapp sitta...
Kram!

Postad i: Beskrivningar Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: