>

Nu ska vi lejja bort de sjuka barnen...


Tror att jag storknar!
Vad konstigt att man ogillar vissa politiker när de klämmer ur sig så korkade förslag som de ofta gör.
Är det brist på sysselsättning mån tro?

En moderat i Jkpg, Magdalena Andersson, föreslår att föräldrarna ska kunna lämna bort sina sjuka barn då de måste gå & arbeta. Det skulle handla om en hushållsnära tjänst, som jag antar att man får göra avdrag för.
Detta skulle visst gynna i synnerhet de ensamstående föräldrar som inte har några nära anhöriga att lämna barnen till men även par kan göra detta.

Men vem katten vill lämna iväg sitt sjuka barn? Tänk dig barnet med 40 grader & spysjuka -"kom nu lilla vän så ska vi åka till din
vabbare".
Jamen, kom igen!!!! Dra dig ur sängen själv i det tillståndet!!!!

Jag är nog trångsynt men jag har själv två barn som jag ALDRIG skulle lämna över till främlingar, i synnerhet inte om de är sjuka.
Inskolningen på förskolan är nog så jobbig för barn & föräldrar & i detta förslag får man känslan av att barnet ska dumpas på en adress, ett "företag", för att ses till då föräldren måste jobba.

Jag har faktiskt full förståelse för ensamstående mammor & pappor i detta avlånga land, jag möter dem dagligen i mitt yrke & jag avundas dem inte att de är det, men det måste väl finnas något bättre alternativ?!?!
Höjd ersättning mot läkarintyg, kanske?

I dagsläget kan en nära anhörig få
vabba för barnet, det är något jag själv aldrig har behövt nyttja för jag vill vara hemma med mina älsklingar då de är sjuka. Visst dyker ekonomin den månaden men då får vi anpassa oss efter det.
VAD TYCKER DU??

//Hadehade

Postad i: Övrigt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: