>

En halvdränkt islänning...


Då var han badad!
Haha, äntligen klar. Det tog en timme för att få bort all smuts som sommaren har lämnat kvar på honom. Men resultatet blir riktigt bra.
Idag protesterade han mer. Det brukar han inte göra utan han finner sig annars i att bli blöt. Visst brukar han reagera runt huvudet & öronen men det tror jag nog de flesta hästar gör.

Jag prövade ett nytt schampo idag. Det köpte jag på Charlies i Jönköping för en tid sedan. Det kostade 169 kr & då får det katten vara ett bra schampo!!
Jag brukar annars tvätta med grumme men nu inför mönstringen ville jag pröva ett "riktigt" hästschampo.
Efter mycket gnuggande, sköljande & maserande kan jag konstattera att det var bra, riktigt bra till och med. Det var lätt att få in i pälsen & lika smidigt att få ur det. Men det är fortfarande mycket pengar...

Tvättar kroppen först


Tvättat huvud & pannlugg

Bjarmi tyckte nog lite synd om sig själv idag. Han trampade runt & fäpplade upp grimskaftet två gånger.
Jag har alltid vattnet på under hela tvätten, alltså även då jag inte använder den. Detta för att han ska vänja sig vid ljudet. Det visslar ju lite om duschmunstycket.
Ibland önskar jag att jag hade ett duschrum. Då kunda man dels stå inne & skulle kunna tvätta hästarna året runt. Det hade varit smidigt.

Ja nu är det gjort i alla fall. Han blev ren i alla fall. När jag badar mina hästar använder jag: 10 litershink, svamp, schampo, en svettskrapa, en man & svans borste samt pälsglans.

 

Pälsglansen tar jag i då svans & man är blöt & utredd. Tycker att det är lättre att få in det mellan hårstråna då. Det blir lättre att reda ut den, därför har jag i detta.

  

Vacker, utredd svans.


Färdig!

På lördag åker han antagligen på en tvätt till...stackarn.
Som han skitar ner sig...

//Hade!


Postad i: Hästarna Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: