>

Använda cementblandaren till äpplemoset??!!

Vi plockade äpplen hos svärmor igår. Det fanns massor!!! Vi fick ihop tre maxikassar & två 20 liters baljor med fallfrukt till hästarna. Då trädet var högt & min make fyndig så gjorde han & sonen en "brandbil". Det är en stege monterad på tippkärran. Suveränt att klättra på, man når all frukt med den. Behöver bara flytta traktorn då & då.

Massor med äpplen blev det.
Hoppas att vi hinner förbruka allt innan det förstörs.

Gunnar stog på stegen & plockade & jag sorterade då hinken blev full.


Moa plockar fallfrukt som ska vara till hästarna.


Gunnar bad mig kolla på en grej & då brände äpplena vid lite grana.
Som tur var tog de ingen smak av det.


Vid detta passerings moment antydde Gunnar att vi skulle hämta in cementblandaren eller tombolan för "det måste bara gå fortare än det här".
Jag såg direkt en scen i huvudet av sälskapsresan & då han blandar glass med båtmotorn...
Gunnars idé ströks omgående!

Efter två kok hade vi fått ihop nästan 10 liter färdigt mos!!!
Det blir mums i vinter!
//Kram!


 

Postad i: Övrigt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: