>

Satt på Bjarmi idag...

Idag var det tredje gången som jag satt på Bjarmi.

Han är hur cool som helst. Funderar lite, vinglar lite, backar & går fram efter en stund.
Jag är i boxen. Jag använder mig av en pall för att komma upp (inga klacksparkar här inte...)

Först brukar jag hänga på honom från både höger & vänster sedan sitter jag upp från vänster sida. Detta gör jag enbart för att jag är van vid den sidan & det är länge sedan jag satt på en hästrygg. Så småningom kommer jag att sitta upp från andra sidan med men nu gör jag så här.
Jag hoppar alltid av åt höger för att det ska bli lika mycket "stuttsande" från båda sidor.

 
 

Han är som sagt cool. Han står alltid stilla & smakar lite på mina stövlar.
Jag kräver inget av honom. Vill han gå så får han göra det annars kan han backa eller bara stå still. Huvudsyftet med detta klängande är att han ska vänja sig vid att jag finns där med allt vad det innebär.

Jag upptäckte att han är otroligt smidig att backa från ryggen.
Jag lägger an spöt mot bogen & säger back så tar han några trevande steg bakåt.
Det är enbart därför jag har spöt, gillar inte att använda det i något annat syfte.

Japp, ska bli spännande att se hur inridningen kommer att gå i vår. Som det är nu så verkar han ju accptera det.

//Kramisar!!

 


Postad i: Hästarna Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: