>

Varför vaccinera sig...

Funderad lite...
Det är mycket om influensavaccineringens varande eller icke varande.
Denna vecka är det "min tur", ja att få sprutan alltså.
Enligt Jkpgs kommun har vi tilldelats en vecka efter vår åldersgrupp.
Så ja, denna vecka är det jag & min familjs tur.

Mitt argument varför man ska vaccineras: Du som vuxen kanske bara får en liten nysning som symtom på svininfluensan. Men så smittar du ditt barn eller grannens barn eller ditt barnbarn & det barnet blir så dåligt att det hamnar i respirator & nästan stryker med!
Fråga Dig själv: Är det värt det?

Blir lite kluven bara. Visst har jag tänkt ta sprutan. Ser det nu mera som en självklarhet.
Jag har förberett barnen i två veckor på detta.
Så imorgon är det då dags. Kl. 16 ska jag vara vid vårdecentralen för att slippa alla köer.
Trodde jag ja!?

Nu är det så att vaccinet helt plötsligt bara "tog slut" & det räcker bara till några vaccineringar idag. När maken åkte hem från jobbet ringlade sig vacckön runt hela vårdcentralsbyggnaden, vi snackar några hundra meter...
Alla kommer inte få & imorgon kommer vaccineringstillfället med största säkerhet att vara avbokade pga vaccinbrist.

Det har stått massor i tidningen om hur den "äldre" generationen smiter före i köerna. Blir så sur!!
Jag vill tro att dessa vecko/åldersindelningar är av en viktig anledning. Jag vill tro att vården talar sanning, jag är uppfostrad till att lita på folk liksom.

Se¨dan står det även att inget vaccin slängs utan allt förbrukas! HAAA, SKITSNACK!!! Jag mötte en mamma på skolan som är sjuksköterska & hon fick ta med vaccin hem till sin familj för att det var så mycket som fick SLÄNGAS!
Skojar du!
Tänk så många som nu står utan vaccin.
Ja, jag är medveten om att vaccinet bara håller i ett dygn i blandat tillstånd men att slänga sådan otroliga mängder! Vilket slöseri. Hur planerar de utblandningen?

Jaja, visst kan man gnälla på systemet...
Jag ska i alla fall dra med min familj till vårdcentralen så snart vaccinet kommer in igen. Så det så!!

Vaccinkramar!!!

Postad i: Övrigt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: