>

Dags att byta yrke...

Jag var ju som sagt på jobbet i fredags. Hade inskolningar & så.
Då vi hade gått ut på förmiddagen så gungade mina två inskolningar varpå de busade & körde ihop sina huvud, den ena knockade pannan & den andra näsroten...AJAJAJ, inte konstigt att barnet med nässmällen skrek.

Då jag lyfte ner barnet från gungan & satte det i mitt knä så skrek barnet rakt i mitt vänstra öra. Nu pratar vi inte ett vanligt vrål utan falsettvrål med extrem hög frekvens. Jag fick upp min hand som skydd men det var för sent. Jag sa till min kollega att "det där gjorde ont".

Jaja, dagen gick & fram på eftermiddagen började det att susa ordentligt i vänster örat.
På natten vaknade jag av att det tjött, ett högt pipande inne i örat...

Det är kört! Jag har nog fått tinitus. Av alla arbetsskador man kan dra på sig som förskollärare så får jag just detta. Idag har jag gått omkring med öronpropp i det drabbade örat för alla ljud har varit jobbiga.
Nu när barnen har lagt sig & jag sitter själv hör jag hur det brusar, skitjobbigt!!
Hur ska jag nu kunna sjunga på lördag i kyrkan? Jag klara ju inte ens av att höra musik på radion! 

Det blir till att anmälla en yrkesskad på måndag. Jippi va kul;(
Skickar med en liten kul historia, den muntrar i alla fall upp mig lite granna

//Kramisar

Postad i: Övrigt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: