>

Beskrivning: Kortbyrå!

  • Här kommer en kort beskrivning hur man gör en kortbyrå. Det är väldigt enkelt men det är som sagt dekorationen som tar tid. Den går att utveckla hur långt som helst.


    Du behöver:
  • 1 Cardstock (CS),
  • Designpapper (DP) för dekoration,
  • dubbelhäftande tejp (DH-Tejp); jag köper min på biltema; billig & bra
  • Smal DH-Tejp
  • Dekorationsmaterial
  • Sax, skärmaskin & andra bra-att-ha-saker...



   
Kortdelen: Dela CS till 30,5 x 8 cm  (12"x3 1/8") Biga på 8, 11,19, 22, 30 cm.
Fäst en DH-tejp på 0,5 cm bigen. Vik alla bigar innåt.
Låddelen: Skär CS något mindre än kortet, 13,4 x 13,4 cm. Biga runt om 2,8 cm från kanten.

 
Klipp hörnen & sätt dit DH-tejp. Fäst ihop den.
Pröva så att den passar inne i kortdelen.
 
   
Jag dekorerade min låda med DP skurna ½ cm mindre än själva kortdelen, alltså 7,5 x7,5 cm & de smala siddelarna är 7,5 x 2,5 cm. Jag tejpade in hela baksidan med DH-tejp- det ska inte kunna släppa!!!

   
Om Du vill ha en stämpling så är det dags nu, innan Du fäster ihop kortdelen.
Som Du ser så har jag valt att dekorera det mesta innan jag fäster samman det.

   
 Montera fast en "byråknopp"; i mitt fall några pärlor. Övrig dekoration beror ju på vad den ska vara till.

  

Lycka till!!

Postad i: Beskrivningar Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: Kairn

jag ska testa och göra denna låd-boxen i veckan :) köpte förresten Scrapbooking-tidningen idag, hoppas det står bra grejer i för den kostar ju 59!!!!! kr.



du kanske ska till Hildas rum i dag, jag jobbar så jag missar festen :( taggar inför gbg istället :)



Hej Hopp// Karin

2009-08-29 @ 07:49:29
URL: http://scrappkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: